Studia skierowane są do pasjonatów informatyki z zainteresowaniami w zakresie grafiki,
przetwarzania dźwięku
i animacji. Polecane są osobom kreatywnym, z otwartą głową. Absolwent
specjalności to specjalista, który ma wiedzę
i umiejętności w zakresie informatyki inżynieryjnej,
a równocześnie umie projektować i wykonywać aplikacje multimedialne i animacje. Zna zasady tworzenia
gier komputerowych i umie współpracować w zespole programistycznym. Student nabywa wiedzę
interdyscyplinarną w zakresie technik multimedialnych oraz metod modelowania i animowania obiektów 2D i 3D.
Kierunek: | Informatyka |
Specjalność: | Inżynier aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych |
Czas trwania studiów: | 7 semestrów (3,5 roku) |
Tryb studiów: | stacjonarny / niestacjonarny |
Studia: | pierwszego stopnia |
Uzyskiwany tytuł zawodowy: | Inżynier informatyki |
Profil studiów: | praktyczny |
Język studiów: | polski |
Liczba godzin zajęć ogółem nie mniejsza niż: | 2300 / 1880 |
Liczba ECTS ogółem nie mniejsza niż: | 210 / 210 |
Studia przygotowują z zakresu wykorzystania narzędzi grafiki komputerowej do projektowania animacji, tworzenia aplikacji multimedialnych i graficznych, modelowania, oraz wizualizacji.
Sylwetka absolwenta
Absolwent potrafi wykorzystać najnowsze technologie komputerowe do tworzenia i edycji grafiki rastrowej, wektorowej, dodawać efekty animacji w montowanych materiałach multimedialnych, pracować z dzwiękiem, przygotowywać grafikę i multimedia z przeznaczeniem na reklamę, portale internetowe, produkcję telewizyjną. Potrafi programować. Zna zasady tworzenia gier komputerowych.
Program studiów
Nauczanie odbywa się w oparciu o aktualne standardy kształcenia dla kierunku Informatyka studia inżynierskie.
W ramach specjalności nauczane są m.in. przedmioty: Komputerowe programy użytkowe, Podstawy grafiki komputerowej,
Zaawansowana grafika komputerowa, Sztuczna inteligencja, Projektowanie stron internetowych, Programowanie
aplikacji internetowych, Modelowanie i symulacje komputerowe, Kompozycja plastyczna dla informatyków,
Geometria wykreślna, Komputerowe wspomaganie projektowania, Przetwarzanie obrazów, Fotografia cyfrowa,
Inżynieria dzwięku, Animacja komputerowa, Grafika 3D, Techniki multimedialne, Metody i techniki tworzenia gier,
Tworzenie reklam.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu studiów:
- ⏹ Agencje reklamowe
- ⏹ Studia projektowe
- ⏹ Firmy programistyczne lub działy informatyczne firm
- ⏹ Wydawnictwa
- ⏹ Telewizja
- ⏹ Freelancer
Więcej informacji uzyskają Państwo w dziekanacie Uczelni, telefonicznie lub mailowo pod adresem przemysl.wsiiz@gmail.com. Zapraszamy.